• Logga in
  • Glömt lösenord
  • Skapa konto
Din session har gått ut.
Vänligen logga in igen för att jobba vidare.
  • Om behörigheter och fullmakter
  • Läs mer om E.ON Navigator på eon.se

Tack!

Vi har nu tagit emot din registrering och förbereder ditt konto. Det kan ta några dagar innan ditt konto är helt klart och alla anläggningars data är inläst.

Du kommer få ett e-post av oss så fort ditt konto är klart.  Då har du 14 dagar på dig att aktivera kontot. Om du inte fått ett e-post inom några dagar så kontrollera så att mailet inte fastnat i din spambrevlåda.

Är det något du undrar över med ditt Navigator-konto är du alltid välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst.

 

E.ON Navigator är en portal för företagskunder.

För privatkunder erbjuder vi Mitt E.ON som du hittar här.

I E.ON Navigator finns bl a uppgifter om anläggningar, förbrukning, energikostnader och fakturor och snart också anslutningsärenden för högspänning. Det finns också möjlighet att utöka analys- och rapporteringsfunktionerna genom köpa till s k premiumtjänster.

Eftersom ett konto i Navigator innehåller personuppgifter och andra känsliga uppgifter om kundens verksamhet, samt att det går att köpa tjänster som debiteras på energifakturan, förutsätter det att en anställd eller en förstahandsrepresentant hos kunden tecknar kontot och förbinder sig till att följa avtalsvillkoren. Personen som godkänner kontot blir därmed kontoansvarig och kan lätt hantera hela sin energisituation i Navigator. En kontoansvarig kan enkelt bjuda in andra personer, t ex kollegor, förvaltare, energikonsulter eller andra som behöver tillgång till uppgifterna i Navigator. De får då ta del av kontot och dess innehåll under den tid som de har behörigheten.

Läs mer Om behörigheter och fullmakter

  • Var hittar jag kundnummer?
  • Jag saknar kundnummer
  • Hantering av personuppgifter
Ett nytt lösenord har skickats till dig

Ett nytt inloggningsmail har skickats till dig och bör anlända till din maillåda inom kort. Klicka på länken i mailet för att åter komma igång med E.ON Navigator.

Om du inte får något mail så kontrollera din spambrevlåda så att mailet inte hamnat där.

  • Analyser och rapporter
  • Koll på kostnader
  • Följ förbrukning
  • Flera användare
  • Marknadsuppdateringar
  • Energidata API

Hitta kundnummer

Hitta kundnummer

Saknar du kundnummer?

Om du inte hittar ditt kundnummer, kontakta då vår kundtjänst för att få hjälp.

Kontaktuppgifter
E-post navigator@eon.se

Om behörigheter och fullmakter på E.ON Navigator

E.ON Navigator är verktyget som hjälper våra företagskunder att följa upp sin energisituation och sina energikostnader, och är en viktig del för att upprätthålla relationen mellan E.ON och våra kunder. Verktyget ingår därför kostnadsfritt för E.ONs avtalskunder.


I E.ON Navigator finns bl a uppgifter om anläggningar, förbrukning, energikostnader och fakturor. Det finns också möjlighet att utöka analys- och rapporteringsfunktionerna genom köpa till s k premiumtjänster.


Eftersom ett konto i Navigator innehåller personuppgifter och andra känsliga uppgifter om kundens verksamhet, samt att det går att köpa tjänster som debiteras på energifakturan, förutsätter det att en anställd eller en förstahandsrepresentant hos kunden tecknar kontot och förbinder sig till att följa avtalsvillkoren. Personen som godkänner kontot blir därmed kontoansvarig och kan lätt hantera hela sin energisituation i Navigator. En kontoansvarig kan enkelt bjuda in andra personer, t ex kollegor, förvaltare, energikonsulter eller andra som behöver tillgång till uppgifterna i Navigator. De får då ta del av kontot och dess innehåll under den tid som de har behörigheten. Om behörigheten skall tas ändras eller tas bort, t ex för att någon slutar, byter jobb, man byter förvaltare eller upphandlar nya konsulter, så gör den kontoansvarige det enkelt genom att ändra detta i Navigator. På så sätt ligger det helt och hållet hos kunden att styra vilka som ska ha access till kundens data.


E.ON måste vid varje givet tillfälle, nu och så länge Navigatoravtalet gäller, kunna garantera våra kunder att ingen, som kunden inte själv har godkänt, har tillgång till kundens känsliga uppgifter i E.ON Navigator. Genom det digitala fullmaktsförfarandet beskrivet ovan, dvs att kunden tecknat och accepterat villkoren för Navigator och därefter själv hanterar vem som ska ha behörighet till sin energidata, är det enbart kunden själv som har kontroll och styr över vilka som ska få tillgång. Andra fullmakter, t ex på papper och/eller tidsbestämda, godkänns inte av E.ON eftersom vi då inte kan garantera giltigheten över tid samt inte har möjlighet att med regelbundenhet kontrollera att fullmakterna fortfarande är giltiga. Vill kunden att tredje part ska ha tillgång till Navigator förutsätter det alltså att kunden själv först ansökt om och godkänt kontot. Detta är det digitala och enda fullmaktsförfarande som E.ON använder angående access till E.ON Navigator.

Information om behandling av personuppgifter

Vi hanterar dina personuppgifter såsom namn, e-post, organisationsnummer, kundnummer och eventuellt företagsnamn för att du ska kunna skapa ett konto och använda vår tjänst E.ON Navigator. Uppgifterna kommer bara att hanteras av oss och våra koncernbolag.

Du har rätt att begära information om och rättelse av dina personuppgifter. Om du vill veta vilka personuppgifter vi har om dig ber vi dig meddela oss det skriftligen. Brevet måste undertecknas av dig. Personuppgiftsansvarig för denna behandling är E.ON Energilösningar AB.

  • E.ON Sverige AB
  • Kontakta E.ON
  • Webbshop
  • Om cookies
  • Om webbplatsen
  • Legal